.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
ارجاع 10 تقاضای تحقیق و تفحص از سوی نمایندگان به هیأت رئیسه مجلس
یک عضو هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی گفت که از ابتدای فعالیت مجلس دهم تاکنون 10 تقاضای تحقیق و تفحص از سوی نمایندگان به هیأت رئیسه مجلس ارجاع شده که برای انجام اقدامات بعدی به کمیسیون‌های مربوطه محول شده است.

یک عضو هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی گفت که از ابتدای فعالیت مجلس دهم تاکنون 10 تقاضای تحقیق و تفحص از سوی نمایندگان به هیأت رئیسه مجلس ارجاع شده که برای انجام اقدامات بعدی به کمیسیون‌های مربوطه محول شده است.

 علی اصغر یوسف نژاد گفت :تحقیق و تفحص‌های ارجاعی به هیأت رئیسه مجلس را به این شرح اعلام کرد:

سیاست‌های مقابله با قاچاق و دلایل ناکارآمدی آن در دولت‌های مختلف صندوق ذخیره فرهنگیان پرونده‌های حقوقی مردم حقوق دولت و ملت ایران در مقابل ایالات متحده و مقایسه‌های داده‌ها و ستانده‌ها بر اساس احکام صادره در محاکم بین‌المللی. نحوه اختصاص و توزیع منابع در طرح تحول سلامت. پرداخت حقوق و مزایای غیرمتعارف در بانکها، شرکت‌ها و موسسات وابسته به دولت و شهرداری‌ها و نهادهای عمومی غیردولتی. بررسی وضعیت افراد دو تابعیتی و دارای گرین کارت در حوزه مسئولان ارشد. بررسی درآمدها و هزینه‌های اقتصادی و بنگاه‌داری شرکت‌های آب و فاضلاب، برق، ‌سازمان تامین اجتماعی، بیمه مرکزی و بیمه ایران. چگونگی بر نحوه برگزاری هلدینگ پتروشیمی باختر به بخش خصوصی بررسی میزان اموال مقامات و مسئولین نحوه سرمایه‌گذاری شرکت سرمایه‌گذاری هلال احمر در طول سال‌های گذشته و میزان حقوق و پاداش مسئولان مربوطه.

وی اضافه کرد: تاکنون 10 تقاضای تحقیق و تفحص مطرح شده که بر اساس قانون به کمیسیون‌های مربوطه ارجاع می‌شود تا اقدامات بعدی در مورد آن‌ها انجام شود.

این نماینده مجلس یادآور شد: ما معتقدیم تحقیق و تفحص‌ها ابزاری خوبی در جنبه نظارتی قوه مقننه بر قوه قضاییه هستند و از ابزارهای مهم برای بررسی وضعیت و شرایط و ارزشیابی اقدامات دستگاه‌ها به شمار می‌روند.

 

البته در دوره‌های قبل تحقیق و تفحص‌های مختلفی انجام شده که تعداد آن هم زیاد بوده اما گزارش همه آن‌ها به صحن علنی ارائه نشده و تلاش ما این است که تحقیق و تفحص ها را با رعایت آیین نامه داخلی وقوانین مربوطه ساماندهی کنیم تا به شکل منظم و مناسبتری مطرح شود.

 

یوسف نژاد با تاکید بر اینکه تحقیق و تفحص جبنه مچ گیری ندارد گفت: این ابزار نظارتی آثار مثبت و موثری دارد که باعث شفافیت و انضباط دستگاه‌های اجرایی می‌شود و این دستگاه‌ها باید از ابزارهای نظارتی استقبال کنند چرا که می‌تواند ظرفیت و توانمندی آن‌ها نشان دهد.

 

این عضو هیأت رئیسه مجلس با بیان اینکه مجلس دهم به دنبال تقویت و بهبود عملکرد دستگاه‌های اجرایی است تصریح کرد: مدیران مربوطه باید همکاری‌های لازم را با مجلس داشته باشند تا نقاط ضعف شأن پوشیده شود و نقاط قوت آن‌ها تقویت شود. مثلا اگر  در گذشته در مورد حقوق‌ها و دریافتی‌های مدیران تحقیق و تفحص انجام می‌شد بحث‌های امروز در مورد حقوق‌های نجومی پیش نمی‌آمد و شاهد خسارت دیدن سرمایه اجتماعی و اعتماد عمومی نبودیم.

 

وی در پایان گفت: به اعتقاد من تحقیق و تفحص یک رابطه منطقی برای سلامت دستگاه‌های اجرایی، شفافیت فعالیت‌ها و انضباط اداری و مالی برقرار می‌کند و باعث تقویت فعالیت‌های آینده مدیران دستگاه‌های اجرایی خواهد شد.

منبع:ایسنا


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.073 seconds.